Από το Blogger.

21 Ιανουαρίου παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς

Κάθε 21 Ιανουαρίου όλοι οι άνθρωποι της Γης αγκαλιάζουν τους αγαπημένους τους ανθρώπους. Μία αγκαλιά είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως ωφελεί τη σωματική και πνευματική μας υγεία. Εσείς ακόμη να πάρετε αγκαλιά κάποιον;
Η ιδέα προήλθε το 1986 από τον φοιτητή Kevin Zaborney, ο οποίος έψαχνε ακόμη έναν τρόπο ώστε να προσφέρουμε αγκαλιές στους ανθρώπους που αγαπάμε. Μπορεί να μην έχει καταγραφεί επίσημα ως παγκόσμια ημέρα από  τον ΟΗΕ, αλλά όλες οι χώρες το αναπαράγουν και το υιοθετούν.
Οι ειδικοί τη θεωρούν ως το καλύτερο φάρμακο, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και έστω και μία αγκαλιά μέσα στην ημέρα μπορεί να μας χαρίσει μία καλύτερη ζωή.
Συγκεκριμένα, οι ειδικοί τονίζουν πως μόνο 10 δευτερόλεπτα αγκαλιάς είναι αρκετά για να μειωθεί η αρτηριακή πίεση και οι ορμόνες του στρες και να αυξηθούν οι ορμόνες της ευεξίας (όπως η ωκυτοκίνη). «Η θετική συναισθηματική εμπειρία της αγκαλιάς ενεργοποιεί διάφορες βιοχημικές και ψυχολογικές αντιδράσεις», λέει ο επικεφαλής ερευνητής δρ Γιαν Άστρεμ, ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής στο Λίνκεπινγκ της Σουηδίας.
Μάλιστα, σύμφωνα με το Carnegie Mellon University της Αμερικής, το μεγαλύτερο αντίδοτο μίας ίωσης βρίσκεται στην... αγκαλιά. Είναι ουσιαστικά μία «φυσική» βιταμίνη που παίρνει ο οργανισμός ώστε να μην προσβληθεί από κάποια ίωση.
Νεότερες μελέτες δείχνουν πως η αγκαλιά βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες, καταπολεμά το στρες, ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη και βοηθά στο «δέσιμο» του άνδρα με τη γυναίκα.
Τι σχέση μπορεί να έχει το αγκάλιασμα με την ορμόνη της ευεξίας, την ωκυτοκίνη; Όπως εξηγούν οι ειδικοί, το δέρμα περιέχει ένα δίκτυο αισθητηρίων οργάνων που λέγονται σωμάτια Pacinian και τα οποία συνδέονται με τον εγκέφαλο μέσω του πνευμονογαστρικού νεύρου. Το νεύρο αυτό συνδέεται με διάφορα όργανα του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς, καθώς και με τους υποδοχείς της ωκυτοκίνης.

Επιπλέον, η ωκυτοκίνη εκ φύσεως παράγεται και κατά τον οργασμό, όταν χορεύουν δύο σύντροφοι, όταν κρατιούνται από το χέρι και όταν αγκαλιάζονται.
πηγη iefimerida.gr
Ie

Σωματογνωσία

Τι είναι η σωματογνωσία;

H σωματογνωσία είναι η εικόνα που έχουμε για το σώμα μας. Το παιδί πρέπει να γνωρίσει τα διάφορα μέρη του σώματός του, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί

Σε ποια ηλικία ένα παιδί πρέπει να ξέρει σωματογνωσία

Στην προσχολική ηλικία ένα παιδί θα πρέπει να ξέρει τα μέρη του σώματός του. Έρευνες έχουν δείξει ότι σε ηλικία 3 ετών τα παιδιά θα πρέπει να ονοματίζουν αρκετά μέρη του σώματός τους.

Πως δείχνουμε τη σωματογνωσία στα παιδιά

Αρχικά,δείχνουμε και ονομάζουμε τα μέρη του σώματος πάνω μας
Στη συνέχεια δείχνουμε τα μέρη του σώματος σε μια κούκλα
Τέλος καθόμαστε μπροστά σε ένα καθρέφτη και μας δείχνει το παιδί τα δικά του μέρη του σώματος

Δραστηριότητες που μπορούμε να ενισχύσουμε τη σωματογνωσια

Παζλ, με ανθρώπινες φιγούρες
Ζωγραφίζουμε ανθρωπάκια και βάζουμε τα μέρη του σώματος
Φτιάχνουμε κολλάζ

από βιβλία η φωτογραφίες και ονοματίζουμε τα μέρη του σώματος
Ακούμε τραγουδάκια με τα μέρη του σώματος όπως πχ: χαρωπά τα 2 μου χέρια να χτυπώ
Κάποια video που βοηθούν στην εκμάθηση της σωματογνωσίας

https://www.youtube.com/watch?v=Echcqw1CfLY

https://www.youtube.com/watch?v=P7kyL1H_lUE

Παιχνίδια που βοηθάνε στην σωματόγνωσια

Κύριος και Κυρία Πατάτα
Ανακάλυψε το ανθρώπινο σώμα
Το ανθρώπινο σώμα
Μαθαίνω το σώμα μου
Το σώμα μου
Καλή διασκέδαση με παιχνίδι!!



Παπαδοπούλου Ειρήνη
eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com


Γρίπη: Πρόληψη, αντιμετώπιση, ποιοι κινδυνεύουν και πότε να πάτε στο νοσοκομείο!



Είμαστε στο ζενίθ της περιόδου της γρίπης, η οποία κάθε χρόν ο ξεκινάει τον Νοέμβριο και διαρκεί μέχρι τον Μάρτιο περίπου.

Πολλοί άνθρωποι είναι ήδη… κρεβατωμένοι με γρίπη. Για να μην αρρωστήσετε κι εσείς από “αβλεψία” και “χαζομάρα” η Cleveland Clinic συνιστά τα παρακάτω απλά βήματα προσωπικής υγιεινής ως μέτρα πρόληψης για να προστατεύσετε τον εαυτό σας από την γρίπη:

Πλύσιμο χεριών. Αποφύγετε γενικά να αγγίζετε το πρόσωπό σας και μην ξεχνάτε να πλένετε τα χέρια πριν από τα γεύματα.

Γνωρίζετε ή κατοικείτε μαζί με κάποιον που είναι ήδη άρρωστος; Καθαρίστε και απολυμάνετε όλες τις επιφάνειες στο σπίτι με τις οποίες ο ασθενής έρχεται καθημερινά σε επαφή.

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, την τακτική άσκηση, τον έλεγχο του στρες, και αποφεύγοντας το αλκοόλ και το κάπνισμα.

Και το πιο σημαντικό απ’ όλα: Κάντε το αντιγριπικό εμβόλιο! Το ιδανικό είναι να το κάνετε τις πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου. Το αντιγριπικό εμβόλιο θα μειώσει τις πιθανότητές σας να κολλήσετε τον ιό, αλλά και θα μειώσει τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων σας.
Γρίπη και κοινό κρυολόγημα

Μόλις αρχίσουν τα πρώτα συμπτώματα , πολλοί άνθρωποι συγχέουν τη γρίπη με άλλες ασθένειες. Σε αντίθεση με το κοινό κρυολόγημα, για παράδειγμα, η γρίπη “χτυπάει” ξαφνικά και έντονα με:

Υψηλό πυρετό
Έντονο βήχα
Γενικευμένο πόνο στο σώμα
Κόπωση
Αυτά δεν έχουν σχέση με το κοινό κρυολόγημα. Μια γρίπη θα σας στείλει απευθείας στο κρεβάτι, αλλά πιθανότατα δεν θα διαρκέσει όσο ένα κρυολόγημα, το οποίο μπορεί να κρατήσει ακόμα και εβδομάδες με ήπια συμπτώματα.

Γρίπη: Αντιμετώπιση




Έστω ότι είστε είστε ήδη άρρωστοι, ή μόλις αρχίζουν τα συμπτώματά σας. Τώρα τι κάνετε;

Η γρίπη είναι ένας ιός, δεν είναι τα βακτήριο, οπότε τα αντιβιοτικά (που σκοτώνουν τα βακτήρια) δεν είναι αποτελεσματικά.

Τα βασικά που πρέπει να κάνετε είναι τα εξής:

Πίνετε πολλά υγρά, όπως νερό, χυμούς και σούπες. Ο οργανισμός σας πρέπει να είναι πολύ καλά ενυδατωμένος, όταν έχετε γρίπη
Κάντε εισπνοές με ατμό (πχ πάνω από κατσαρόλα που βράζει νερό) ή χρησιμοποιήστε ρινικό σπρέι για τη ρινική συμφόρηση
Κάντε γαργάρες με ζεστό, αλμυρό νερό. Επίσης, πάρτε παστίλιες για τον βήχα και πιείτε τσάι από βότανα με μέλι για τον πονόλαιμο
Πάρτε ασπιρίνη, ακεταμινοφαίνη, ιβουπροφαίνη, ναπροξένη για την ανακούφιση από τους πόνους στο σώμα και τον πυρετό. Προσοχή: Πάντα να ενημερώνετε το γιατρό σας προτού πάρετε οποιοδήποτε φάρμακο. Εκείνος γνωρίζει αν θα έχετε ενδεχόμενο πρόβλημα λόγω παρενεργειών.

Γρίπη: Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο




Οι περισσότεροι από εμάς θα μπορέσουμε να περάσουμε με ασφάλεια τα συμπτώματα της γρίπης στο σπίτι. Ωστόσο, εκείνοι που ανήκουν στις λεγόμενες “κοινωνικές ομάδες υψηλού κινδύνου” πρέπει να προσέχουν και να τους προσέχουμε. Τα μικρά παιδιά, οι έγκυες, οι ηλικιωμένοι και ο καθένας με ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα (όπως οι καρκινοπαθείς) θα χρειαστεί επιπλέον προσοχή και φροντίδα από ένα γιατρό. Προσοχή: Μην “κάνετε” εσείς το γιατρό και αποφασίζετε για το τι θεραπεία πρέπει να ακολουθήσει ο καθένας. Καλέστε τον οικογενειακό σας γιατρό και ζητήστε τη συμβουλή του.

Γρίπη: Πότε τα συμπτώματα υποδεικνύουν σοβαρό πρόβλημα

Το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνιστά να επισκεφθείτε το νοσοκομείο αν αντιμετωπίζετε αυτά τα προειδοποιητικά σημάδια:

Δύσπνοια, ή δυσκολία στην αναπνοή
Πίεση, ή πόνο στο στήθος
Σύγχυση, αποπροσανατολισμό, ή τάση για λιποθυμία
Σοβαρό, ή επίμονο εμετό
Γριππώδη συμπτώματα που αρχικά υποχωρούν, αλλά στη συνέχεια επιστρέφουν με υψηλό πυρετό και ακόμα χειρότερο βήχα


πηγη: iatropedia.gr


10 Πράγματα Που Κάνουν Οι Άνθρωποι Και Αντλούν Την Ευτυχία Από Μέσα Τους



Πολλοί λένε ότι για να απολαύσεις τη ζωή πρέπει να ακολουθείς αυτό που λέει η καρδιά σου και όχι το μυαλό.
Κάποιοι μάλιστα καταφέρνουν και το κάνουν και ζουν τη ζωή τους «διαφορετικά» χωρίς να βασίζονται μόνο στην κοινή λογική.
Υπάρχουν λοιπόν κάποια πράγματα που συνηθίζουν να κάνουν αυτοί οι τύποι ανθρώπων, αντλώντας την ευτυχία από μέσα τους…
1. Ονειρεύονται
Ακόμη και αν ξέρουν ότι είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Βάζουν δέκα στόχους και ξέρουν ότι θα πετύχουν κάποιους από αυτούς με επιμονή και αισιοδοξία.
2. Βλέπουν το «ποτήρι μισογεμάτο»
Σε μια δύσκολη κατάσταση προσπαθούν να δουν τη θετική πλευρά του «νομίσματος». Θεωρούν ότι τα περισσότερα προβλήματα λύνονται αλλά ακόμη και αν δεν είναι τόσο εύκολο, πρέπει να τα βλέπεις από την «άλλη όψη»
3. Δεν βάζουν όρια και κανόνες
Εκεί που οι άλλοι βάζουν το «πρέπει», εκείνοι βάζουν το «θέλω». Δεν μπαίνουν σε καλούπια και «επαναστατούν». Δεν τους αρέσει να τους βάζουν κανόνες ειδικά όταν περιορίζουν την ελευθερία τους σε αυτά που αγαπούν να κάνουν.
4. Εκτιμούν τις μικρές στιγμές
Δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε μια απλή, καθημερινή στιγμή και όχι στην πολυτέλεια και στα ακριβά αντικείμενα. Εκτιμούν την αξία μιας βόλτας στην εξοχή, μιας ωραίας παρέας και ενός χαμόγελου. Γνωρίζουν εξάλλου ότι κάθε στιγμή που περνάει δεν επιστρέφει…
5. Γίνονται παιδιά
ε κάθε ευκαιρία, φροντίζουν να υπενθυμίζουν στον εαυτό τους και στους άλλους ότι η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός. Το μέρος της καρδιάς τους δεν μεγαλώνει ποτέ και βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια ενός παιδιού.
Έτσι κάνουν τους άλλους να νιώθουν άνετα μαζί τους αλλά ταυτόχρονα δεν αφήνουν να τους προσβάλλουν και να τους εκμεταλλεύονται. Έχουν βρει τη «χρυσή τομή».
7. Αγαπούν τα ταξίδια
Αν έχουν μαζέψει κάποια χρήματα θα τα ξοδέψουν σε μια νέα ταξιδιωτική εμπειρία και όχι σε ακριβά υλικά αγαθά. Τι πιο όμορφο εξάλλου να γεμίζεις νέες εικόνες και να γνωρίζεις πώς ζει ο υπόλοιπος κόσμος;
8. Αγαπούν τη ζωή
Όποια μορφή και αν έχει αυτή. Δεν αγαπούν μόνο τον εαυτό τους αλλά τα ζώα και τη φύση. Από εκεί εξάλλου προέρχονται και ξέρουν ότι όσο φροντίζουν γι’ αυτήν, εκείνη τους «ανταμείβει».
9. Δεν είναι απόλυτοι
Έχουν την δική τους άποψη αλλά είναι ταυτόχρονα καλοί ακροατές. Κάθε άνθρωπος έχει κάτι νέο να τους πει, μια νέα εμπειρία να μοιραστεί μαζί τους. Ακόμη και αν διαφωνούν με αυτό που λέει ο άλλος, ξέρουν να σέβονται τη γνώμη του και κλείνουν τον διάλογο με ένα χαμόγελο.
10. Ξεχνούν την αποτυχία γρήγορα
Όλοι θα γνωρίσουν αποτυχίες και επιτυχίες. Όμως αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να προσπερνούν τις αποτυχίες γρήγορα και να προχωρούν στο επόμενο βήμα με αισιοδοξία. Εξάλλου ακόμη και ο πιο επιτυχημένος άνθρωπος, έχει κάποια στιγμή αποτύχει, αλλά αυτό που τον ξεχώρισε είναι ότι δεν το έβαλε κάτω.
Πηγη:  stroumfaki.gr