Ο κύκλος των χαμένων καθηγητών

Πόσα μας διδάσκουν πώς μας τα διδάσκουν… ΔΕΝ διδάσκουν .
Πόσες συναρτήσεις λύσατε σήμερα;
Εκατοντάδες.  Ναι, εκατοντάδες αυτή είναι η απάντηση.
Ορισμός της συνάρτησης με απλά λογάκια “σε κάθε τιμή του Χ αντιστοιχεί μια τιμή Ψ ”. Για να δούμε: αν κοιμηθώ νωρίς (Χ) θα σηκωθώ νωρίς (Ψ), αν αθληθώ (Χ) θα έχω καλή φυσική κατάσταση (Ψ).
Στις επιλογές μας ,τις οποιεσδήποτε, επιλέγω (Χ) και η διαδρομή μου θα είναι (Ψ).
Παντού όπου και αν ψάξετε θα βρείτε πάντα μια επιλογή Χ και ένα αποτέλεσμα Ψ δηλαδή μια συνάρτηση.
Τώρα δείτε τον “επίσημο” ορισμό της συνάρτησης . “Στα μαθηματικά, συνάρτηση, ή απεικόνιση όπως ονομάζεται διαφορετικά, είναι μια αντιστοίχιση μεταξύ δύο συνόλων, που καλούνται σύνολο ορισμού και σύνολο τιμών, κατά την οποία κάθε ένα στοιχείο του πεδίου ορισμού αντιστοιχίζεται σε ένα και μόνο στοιχείο του πεδίου τιμών. Αν είναι μια συνάρτηση από ένα σύνολο σε ένα σύνολο , γράφουμε .” (wikipedia).
Τι είπατε; Καλά κάνω πως δεν το άκουσα .
Ας συνεχίσουμε ηλεκτρισμός και μαγνητισμός (ηλεκτρομαγνητισμός). Απλά είναι η δύναμη που κρατά το σύμπαν, τον κόσμο, την γη, τον αέρα, τα μόρια, τα άτομα, τα πάντα σε ισορροπία. Αυτό. Ο “επίσημος” ορισμός: “Ο ηλεκτρισμός είναι ένας «γενικός» όρος περιλαμβάνει τα «ηλεκτρικά φαινόμενα», δηλαδή ένα σύνολο από φυσικά φαινόμενα που σχετίζονται με την παρουσία και τη ροή ηλεκτρικού φορτίου. Ο ηλεκτρισμός δίνει με μια ευρεία ποικιλία από πολύ γνωστά φαινόμενα, όπως οι αστραπές, ο στατικός ηλεκτρισμός, η ηλεκτρομαγνητική επαγωγή και η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος. Επιπρόσθετα, ο ηλεκτρισμός μαζί με τον μαγνητισμό αποτελούν την ενιαία έκφραση του ηλεκτρομαγνητισμού, μιας από τις τέσσερις θεμελιώδεις αλληλεπιδράσεις, και μαζί επιτρέπουν τη δημιουργία και τη μετάδοση της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπως για παράδειγμα τα ραδιοκύματα. Τα ηλεκτρικά φορτία παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, που αλληλεπιδρούν με άλλα ηλεκτρικά φορτία.” (wikipedia).
Τι είπατε; Καλά ξανακάνω πως δεν άκουσα .
Πάμε στην γλώσσα μας (την πιο φιλοσοφική γλώσσα που υπάρχει , την μητέρα των γλωσσών): θυμηθείτε βραχύ + μακρό = το αποτέλεσμα (υπό προϋποθέσεις κανόνων) και θυμηθείτε στα μαθηματικά (+) και (-) = το αποτέλεσμα (υπό προϋποθέσεις κανόνων). Τα μακρά είναι (+) και τα βραχέα (-). Διαφορά καμία η μόνη διαφορά είναι ο τρόπος διδαχής και η σύνδεση.
Έφερα μερικά παραδείγματα για να δείτε πώς τα εύκολα γίνονται δύσκολα και πως “σερβίρονται” για να μην είναι κατανοητά, για να είναι δυσνόητα, για να μην μπορεί το άτομο να σκεφτεί με ΑΠΛΟ τρόπο και να μην μπορέσει ΠΟΤΕ να περάσει στον ΣΥΝΘΕΤΟ τρόπο σκέψης. Πιστέψτε με αν το σκεφτείτε και εσείς θα βρείτε ένα σκασμό παραδείγματα σαν τα παραπάνω.
Ας το πιάσουμε αλλιώς και θα ξεκινήσω από τα ψηλά, από τα Α.Ε.Ι.
Η παροιμία λέει “το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι” εγώ θα έλεγα ότι είναι σάπιο και μποχαδιάζει .
Κάθε δομή διοικείται από τα πάνω προς τα κάτω, άσχετο αν παρουσιάζεται από κάτω προς τα πάνω (δημοκρατίας θελούσης ).
Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχο έχουν (θα έπρεπε να έχουν) την προετοιμασία των νέων παιδιών για την τριτοβάθμια. (Δεν θέλω να σταθώ στο άλλο Μέγα Θέμα της Επαγγελματικής Κατάρτισης που είναι και αυτό μια συνάρτηση του “όλου”). Δηλαδή η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να φροντίζει τις δεξαμενές της ώστε να τροφοδοτείται και να εκπαιδεύει ό,τι καλύτερο μπορεί να έχει.
Δεν θα σταθώ στην κριτική του συστήματος αλλά στο γιατί είναι δομημένο με αυτό τον τρόπο. Από που κινείται ο “μηχανισμός” ΜΗ παραγωγής “ΣΚΕΨΗΣ” ;
Δεν είναι θέμα πολιτικού συστήματος ούτε πολιτικής κοσμοθεωρίας για να ξεκαθαρίζουμε το τοπίο .
Έρευνα – παραγωγή – εφαρμογή.
“Ο δρόμος με τις λεύκες”, “βλέπω τον θάνατό σου”, “Παρασκευή και 13”για τους λάτρεις των thrillers… και άλλα πολλά. Αυτό που είναι το “δεδομένο” στα άλλα ΑΕΙ παγκοσμίως, στην χώρα είναι “τζιζζζζζζ καίει”… (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που και αυτές τις συζητάμε). Η σύνδεση των τριών παραπάνω όρων δίνει οικονομική ευρωστία, ανεξαρτησία, ανάπτυξη, παραγωγή επιστημονικής σκέψης, έσοδα.
Στην περίπτωσή μας περιμένουμε τον κάθε υπουργίσκο να εγκρίνει κονδύλια για την χρηματοδότηση των ΑΕΙ αντί να παίρνουμε ερευνητικά έργα να τα κάνουμε Διδακτορικές Έρευνες, έτσι ώστε το Ίδρυμα, το κάθε Ίδρυμα, να παράγει Έσοδα και Γνώση ώστε να μην είναι επαίτης. (βάλε μετά θέμα Διοικητικών αν τολμάς.)
Στην χώρα ετούτη η κατοχή της δια βίου “έδρας” είναι μέσο προσωπικού πλουτισμού (βλέπε Ιατρική, Νομική κλπ) ή μια glamour θέση στη “σκιά” του δημοσίου .
Οι περίφημες “σημειώσεις” είναι η απόδειξη της ανεπάρκειας .
Όταν δεν τολμώ να “εκτεθώ” στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα και δεν έχω, λόγω μη ερευνητικού έργου, τίποτα να παρουσιάσω, τότε το πιο απλό είναι να copiaρω από ένα ερευνητικό έργο άλλου μερικά ασύνδετα citata και να το “παίζω”… καθηγητής.
Τα “τουριστικά” συνέδρια.
Εδώ ισχύει “Γιάννης πήγα… Γιάννης ήρθα”… σοφός ο λαός μας και οι παροιμίες του. Κάποιοι πήγαν στην Ιαπωνία για το διεθνές συνέδριο του Tsunami (μέγα επιστημονικό θέμα ) και αποκτήσαν άποψη… για τα kimonο’.
Η ανεπάρκεια δεν είναι μόνο επιστημονική, είναι και ηθική, πολλές δε φορές και “εγκληματική” .
Σεισμός Κεφαλλονιάς.
Σας κούρασα… απλά είναι ένα δείγμα, μια απόδειξη, από τις πολλές του γιατί οι καναπέδες έχουν βουλιάξει σε τούτη την χώρα, του γιατί 7000 άτομα (μια πολιτεία ολόκληρη ) έχουν αυτοκτονήσει και δεν ιδρώνει αυτί, η απάντηση του “γιατί” σε… όλα .
Κάτι ακόμα… Η χώρα έχει ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα Βωξίτη στον πλανήτη (πρώτη ύλη παραγωγής Αλουμινίου). Ωστόσο, έκλεισαν όλα τα μεταλλεία εξόρυξης πλην μιας Γαλλικών συμφερόντων εταιρείας, για να ελεγχθεί (Wall Street) χρηματιστηριακά η τιμή (limit up). (Χιλή – χαλκός). (Ζάμπια – σίδηρος). Στην Κούβα επί Batista έκαναν εξαγωγή ζαχαροκάλαμου και εισαγωγή ζάχαρης… κάπως έτσι μου μοιάζει.
Αν λοιπόν το κεφάλι του ψαριού το “σάπιο” μποχαδιάζει μην περιμένετε…
Λαμπρά παραδείγματα:
Καθηγητής, Αστροφυσικής, παγκοσμίως γνωστός, υποψήφιος Nobel κατέθεσε υποψηφιότητα για την έδρα της Αστροφυσικής… καταψηφίστηκε!!! Και πολλά, μα πολλά τέτοια παραδείγματα.
ΔΕΝ ΤΡΩΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ …τα “παιδιά” της την τρώνε… Μα να μας χαλάσουν τη “σούπα”… πάτε καλά;
Κι έτσι ο “κύκλος των χαμένων καθηγητών” μεγαλώνει… μεγαλώνει …μεγαλώνει !!!
Κατάληξη… φροντίστε εαυτούς και παιδιά.
Σκεφτείτε… η γνώση η “ξερή” γνώση είναι σαν το λουλούδι στη γλάστρα. Αν δεν το ποτίσετε θα ξεραθεί.  Μεγαλώστε το … ας το μεγαλώσουμε.

Γιάννης Ποταμούσης
Share on Google Plus

0 σχόλια: