Ειρήνη Κουτρουμάνου”Στη σκηνή πρέπει να είσαι ειλικρινής”
Το Θεσσαλικό Θέατρο θα μας δροσίσει και φέτος με δύο σπαρταριστά μονόπρακτα του Ζωρζ Φεϋντώ σε σκηνοθεσία Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη και η ηθοποιός Ειρήνη Κουτρουμανου μίλησε στο statusvoice.gr για την παράσταση που κάνει πρεμιέρα 1 Ιουλίου στη Λάρισα.
«Από το γάμο στο διαζύγιο;»Δύο μονόπρακτα.Ποιο είναι το κεντρικό θέμα της παράστασης;
Στα περισσότερα έργα του Ζωρζ Φεντώ διακρίνουμε την γελοιότητα και την ματαιοδοξία της αστικής τάξης, τους συζυγικούς καβγάδες και τις απιστίες. Στην “εφτάψυχη πεθερά ” ο σύζυγος επιστρέφει αργά από ένα πάρτι μεταμφιεσμένων και αποκαλύπτει στην σύζυγό του τον θαυμασμό του για το στήθος της μεταμφιεσμένης “Διηάνειρας”. Η ζήλια της συζύγου ξεσπάει και η υπηρέτρια γίνεται κοινωνός αυτού του καβγά. Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά έρχεται η είδηση ότι η πεθερά του πέθανε. Στη “δυσκοιλιότητα του μπέμπη ” ένας κατασκευαστής πορσελάνινων δοχείων νυκτός καλεί για γεύμα έναν προμηθευτή του γαλλικού στρατού ευελπιστώντας σε μια μεγάλη παραγγελία. Η σύζυγος του κατασκευαστή είναι έξαλλη καθώς ο γιος της υποφέρει από δυσκοιλιότητα και αρνείται να πάρει το καθαρτικό του. Συμμαχεί με τον καλεσμένο τους και προσπαθεί να τον πείσει να πιει ο ίδιος το καθαρτικό για χάρη του γιου τους. Δημιουργείται μια σειρά παρεξηγήσεων καθώς αποκαλύπτεται ότι ο καλεσμένος τους είναι “κερατάς”.
Η παράσταση με έναν εξαιρετικό θίασο οργανώνεται γύρω από έναν καταιγιστικό Ρυθμό χιούμορ, μουσικής, χορογραφίας.Μιληστε μας για τους συντελεστές της παράστασης.
Η σκηνοθεσία ανήκει στη Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη,η μετάφραση στη Βίκυ Λιακοπούλου, η κινησιολογία στην Κική Μπάκα, η πρωτότυπη μουσική στον Κώστα Νικολόπουλο, τα σκηνικά και τα κοστούμια στη Μαρία Παπαδοπούλου, βοηθοί σκηνοθέτη: Νικολίνα Καραθύμιου και Σταματία Καγκελάρη. Τέλος η καλλιτεχνική διεύθυνση ανήκει στην Κυριακή Σπανού υπό την αιγίδα του θεσσαλικού θεάτρου. Όλοι αυτοί μαζί με τους τεχνικούς έχουν συμβάλει για το αποτέλεσμα αυτής της υπέροχης συνεργασίας.
Θεσσαλικό θέατρο,μιλήστε μας για αυτή τη συνεργασία.
Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με το Θεσσαλικό θέατρο. Έγινε μια ακρόαση τον Μάρτιο που μας πέρασε και έτσι επιλέχτηκα για την καλοκαιρινή τους παραγωγή. Δεν γνώριζα την κυρία Σπανού ούτε την κυρία Μοσχοχωρίτη και χάρηκα ιδιαίτερα για αυτή τη συνεργασία.
Πρεμιέρα στο κηποθέατρο Αλκαζάρ 1 και 2 Ιουλιου και μετα περιοδεία.Ποσο κουραστικές είναι για σας οι περιοδείες;
Προσωπικά οι περιοδείες δεν με κουράζουν διόλου, αγαπώ πολύ τη δουλειά μου και είναι ευλογία να συνταξιδεύεις με ανθρώπους που εκτιμάς και τους διέπει το πνεύμα της ομαδικότητας. Είμαστε μια πολύ ωραία ομάδα, έχουμε πολύ ωραία χημεία μεταξύ μας και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω γι αυτό το ταξίδι.
Οι ηρωίδες που υποδύεστε τι άνθρωποι είναι;
Υποδύομαι τρεις διαφορετικές ηρωίδες. Δύο υπηρέτριες τη Ροζ και την Ανετ, εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους και την κυρία Κλεμάνς. Η Ανετ είναι μία γυναίκα λαϊκή, αρκετά συντηρητική και με ένα αίσθημα έντονης ηθικής και δικαίου. Γίνεται μέτοχος και κοινωνός των συζυγικών διαπληκτισμών φτάνοντας στο σημείο να θέλει να φύγει από το σπίτι που εργάζεται. Η Ροζ στο δεύτερο μονόπρακτο είναι επίσης υπηρέτρια ενός αστικού οίκου. Η Ροζ είναι αφελής, χαριτωμένη, η χαρά της ζωής. Έχει μία αθωότητα και παιδικότητα συνάμα που την κάνει ιδιαίτερα συμπαθητική. Η κυρία Κλεμάνς είναι η σύζυγος ενός προμηθευτή του γαλλικού στρατού, η οποία διατηρεί ερωτική σχέση με τον υποτιθέμενο εξάδελφό της τον κύριο Τρυσέ. Η Κλεμάνς είναι μια κυρία μεγαλοαστικής τάξης, αρκετά σνομπ και ειρωνική,
Πόσα κοινά στοιχεία έχουν οι ήρωες του Ζωρζ Φεϋντώ με τους σημερινούς Έλληνες;
Κάθε θεατής που θα παρακολουθήσει την παράσταση θα δει σκηνές του συζυγικού του βίου, θα διακρίνει σκηνές από την καθημερινότητά του, ο Φεντώ ο μάστορας της φάρσας απευθύνεται σε κάθε θεατή, σε κάθε πολίτη καθώς τα θέματα που θίγει είναι καθημερινά.
Ο Κωνσταντίνος είναι Λαρισαίος και παίζει εντός έδρας ,οι υπόλοιποι έχουν ξαναπαίξει στο κοινό της Λάρισας;Ο Λαρισαίος είναι καλός θεατής;
Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με το Θεσσαλικό θέατρο, πιστεύω ότι ο Λαρισαίος είναι καλός θεατής, υπάρχει θεατρόφιλο κοινό. Το Θεσσαλικό θέατρο εξάλλου έχει μια πορεία πολλών ετών, το οποίο ανέδειξε ο κύριος Τσιάνος με εξαιρετικές, ιστορικές παραστάσεις. Η κυρία Σπανού κάνει έναν μεγάλο αγώνα, μετά από χρόνια γίνεται ξανά περιοδεία στην Ελλάδα με ένα καταπληκτικό έργο.
Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος του θεάτρου σε μια εποχή κοινωνικής κρίσης;
Το θέατρο πρέπει να αφυπνίζει, να προβληματίζει, να ψυχαγωγεί, να δημιουργεί συναισθήματα, να απελευθερώνει, να συγκινεί και να ανοίγει πνευματικούς ορίζοντες.
Ποιο είναι το ιδανικό θέατρο για σας;Είτε ως χώρος είτε ως έκφραση;
Το θέατρο που είναι κατανοητό και στον πιο απλό θεατή. Έχω βαρεθεί να βγαίνω από παραστάσεις και να μην έχω καταλάβει τίποτα, όχι αυτό το θέατρο δεν με αφορά. Με ενδιαφέρουν οι παραστάσεις που έχουν συγκεκριμένη πρόταση, αρχή μέση και τέλος, οι σκηνοθέτες που έχουν όραμα και στόχο συγκεκριμένο και μπορούν να δικαιολογήσουν τα πάντα στη σκηνή χωρίς να εκθέτουν τους ηθοποιούς και τον εαυτό τους.
Κάποιο απρόοπτο που να έχει συμβεί λόγω του κοινού την ώρα της παράστασης και πως το αντιμετωπίσατε;
Προς το παρόν κανένα απρόοπτο.
Πρόβα ή παρασταση; Καμαρίνι ή σκηνή;
Αλληλοεξαρτώμενα και τα τέσσερα, κάθε χώρος έχει τη δική του μυρωδιά.. μυρωδιά μαγευτική.
Ηθοποιός σημαίνει φως…η τέχνη είναι φως ή βγάζει το σκοτάδι σας στο φως;
Η τέχνη σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, γι αυτό επέλεξα να γίνω ηθοποιός. Εκτίθεσαι, εκπέμπεις και το φως και το σκοτάδι γιατί όλοι τα έχουμε όλα μέσα μας. Πρέπει να είσαι πολύ ειλικρινής στη σκηνή.
Ταλέντο,ήθος, χαρίσματα,τι είναι αυτά που απαραιτήτως πρέπει να έχει ένας ηθοποιός;
Συναισθηματική νοημοσύνη πρέπει να έχει ένας ηθοποιός! Ένας σπουδαίος καλλιτέχνης μου είχε δώσει την εξής απάντηση: Ο κοινός νους είναι το μισό ταλέντο, το άλλο μισό είναι η σκληρή δουλειά. Φυσικά το ήθος παίζει τεράστιο ρόλο στις συνεργασίες. Προσωπικά επικροτώ τους καλούς τρόπους, σέβομαι και θαυμάζω τους ανθρώπους με ήθος
Ποιες δυσκολίες έχετε συναντήσει;
Οι δυσκολίες είναι οικονομικές ως επί τω πλείστον, κακοπληρωμενες δουλειές ή οικονομικές καθυστερήσεις. Φυσικά αναγκάζεσαι να κάνεις και μια δεύτερη δουλειά για να ζεις αξιοπρεπώς.
Βασιλική Παπαθανασίου